Saturday, October 10, 2009

saya besyukur

Senarai Kesyukuran dan kenapa semua orang wajib wujudkannya.


1.Saya bersyukur sbb ader mak abah dan kakak yg syg sgt kat saya.

2.Saya bersyukur saya dilahirkan sempurna fizikal dan mental. Sihat walafiat.

3.Saya bersyukur saya dah timba banyak pengalaman dalam usia yang muda.

4.Saya bersyukur saya selalu didatangi kesedaran untuk berhenti membenci.

5.Saya bersyukur walopun saya betudung tapi saya xanti-sosial mahupun batak-sosial.

6.Saya bersyukur uwan saya bekas bidan dan byk kasik nasihat dan amalan mengurut.

7.Saya bersyukur saya xmenghidap penyakit kronik.

8.Saya bersyukur emak memberi nama yang berlainan dari owg lain.

9.Saya bersyukur saya mempunyai ikin dan padilah dalam idop saya.

10.Saya bersyukur saya ada geng mkn..ajat, mami zuwa, kacik dan kak long chema yg sgt sygkan saya.

11.Saya bersyukur saya dpt geng SPS yg gilest dan sporting. * leen, mars @ buyat, kira, mama ayu, farah, eda, ijat, qyum, amin & zaini :]

12.Saya bersyukur saya ader anak buah yg suker cilok mekap saya ngan mekap mama dowg.

13.Saya bersyukur kakak saya pun giler cam saya gak.

14.Saya juga bersyukur saya boleh bebahaser inggeris ngan baik. terima kasih celcom!

15.Saya bersyukur saya boleh kata didikan emak ngan abah saya bagus teutama dlm hal agama dan ilmu ghaib.

16.Saya bersyukur kawan2 lelaki dan separuh lelaki saya masih dengar nasihat saya dan yang mana pengaruh buruk.

17.Saya bersyukur saya reti hargai makanan enak-enak dan mampu makan walopun mak jeling2 taim saya mkn. hekhek~!

18.Saya bersyukur jerawat jarang timbul kat muker. alhamdulillah!

19.Saya bersyukur kakak saya dok dkt jek sbb saya mudah panik kalu tejadik sesuatu kat mak abah.

20.Saya bersyukur saya si bongsu yg x manjer walopun saya boleh dpt macam-macam keistimewaan dari mak abah.

21.Saya bersyukur hidup saya penuh dengan cinta dan kasih sayang dari kuarga saya.

22.Saya bersyukur emak abah memberi peluang bagi saya mencuba benda-benda baru dan memberi kepercayaan kepada saya untuk menjaga akhlak.

23.Saya bersyukur saya x jumper lagik laki yg buruk akhlak. mintak jauhkankan!

24.Saya bersyukur saya xpnh lagik putus wang. Alhamdulillah rezeki sentiasa ader utk saya dan kuarga saya.

25.Saya bersyukur saya masih muda dan mampu carik duet sendiri tanpa bantuan mak abah.

26.Saya bersyukur dalam keadaan kesempitan wang, mak abah xpnh merungut dan tunjuk dpn saya tapi saya sendiri tau kuarga kami tgh diduga jadik saya cuber kurangkan kos pebelanjaan saya.

27.Saya bersyukur kakak saya salu dtg kat umah sbb saya bosan kat umah xder owg nak gurau senda secara ganas.

28.Saya bersyukur jiran2 saya sumer sporting.

29.Saya bersyukur umah saya teletak dlm kawasan KL HOT SPOT.

30.Saya bersyukur lrt kat bakang umah jek.

31.Saya bersyukur saya ader keter utk memudahkan saya gi kijer dan mampu byr duet keter tanpa guner duet mak abah saya.

32.Saya bersyukur walopun saya berisi tapi saya cumil.

33.Saya bersyukur walopun saya tggi tapi saya masih muleh pakai kasut tumit tinggi.

34.Saya bersyukur saya dah pandai berhias diri sampaikan kwn skulah xpasan saya kat pasar mlm. hekhek~!

35.Saya bersyukur saya ada tempat untuk mengadu dan berkongsi suka-duka. * ikin, padilah, ajat, kacik, zuwa ngan chema :]

36.Saya bersyukur mak abah xpnh pakser kawen cpt2.

37.Saya bersyukur mak abah salu kasik saya peluang carik teman idop sendiri dan xpnh cuber menjodohkan saya ngan saper2. mekaseh mak abah!

38.Saya bersyukur mak abah saya sgt sporting biler tibe taim ujung bln. * kakak saya pun temasuk skali waktu neh. kehkehkeh!

39.Saya bersyukur saya seorang yang pemaaf.

40.Saya bersyukur walopun saya jenis bedendam tapi saya xpenah lagik bls dendam kat owg.

41.Saya bersyukur saya masih tinggal di Malaysia dan mempunyai kewarganegaraan Malaysia.

42.Saya bersyukur saya dah idop genap 25 taun.

43.Saya bersyukur dilahirkan dalam keluarga Islam.

44.Saya bersyukur saya x tedesak utk mencarik bf walopun saya salu kecoh kater nak kawen.

45.Saya bersyukur saya bkn owg yg suker gi soping dan besempit-sempitan dlm keadaan sesak.

46.Saya bersyukur saya bkn owg yg cerewet.

47.Saya bersyukur sbb mak abah muleh mkn masakan saya.

48.Saya bersyukur kakak, sepupu saya syera ngan uwan salu puji masakan saya sedap. hekhek!

49.Saya bersyukur anak buah saya pompuan.

50.Saya bersyukur ada 2 adik badik jek sesuai ngan umah saya yg hnyer ader 2 bilik.

51.Saya bersyukur saya ader sepupu yg gilest, syera the bongok.

52.Saya bersyukur saya muleh mengarah sepupu2 kecik saya melakukan kijer yg patot taim rayer atau knuri sbb sepupu yg tua sumer dah kawen, tinggal saya sowg jek blom kawen jadik saya ada kuasa veto utk mengarahkan dowg wat kijer.

53.Saya bersyukur kuarga saya xbaper ramai jadik biler taim rayer jadik kami masih dpt tdo dlm umah.

54.Saya bersyukur saya owg n9 dan suka mkn pedas.

55.Saya bersyukur saya seowg perempuan. Boleh pakai make up tanpa dicemuh.

56.Saya bersyukur mata saya nampak cantek setelah pakai ataupun ketika x pakai lens.

57.Saya bersyukur saya tinggal di kl dan mempunyai kg jadik saya dpt sesuaikan diri biler berada antara slh satu tmpt tesebut dan xculture shock.

58.Saya bersyukur ader kwn cyber *pompuan yg manjer ngan saya dan pakwe dier yg cumil.

59.Saya bersyukur dengan tubuh badan yang saya miliki walopun debab tapi menten cumil.

60.Saya bersyukur ramai orang rajin layan kerenah saya.

61.Saya bersyukur yang saya bersyukur saya seorang perempuan dan x memberontak ngan rambut cacak serta suara kasar.

62. Saya bersyukur saya pandai mengurut.

63. Saya bersyukur saya punyer resdung yg xkronik.

64. Saya bersyukur walopun saya mls besenam tapi bdn masih sihat.

65. Saya bersyukur saya selalu bersyukur.

66. Saya bersyukur saya kerap nampak hantu.

67. Saya bersyukur kerna no.66 menyedarkan saya seowg penakut gak sbrnyer.

68. Saya bersyukur aper yg saya masak salunya boleh dimakan.

69. Saya bersyukur saya penah bekijer kat celcom ngan majlis aids.

70. Saya bersyukur saya xpernah mengganggu hubungan orang lain walopun pakwe owg tuh salu kongsi citer ngan saya.

71. Saya bersyukur saya xpenah mencintai dan mengambil hak orang walopun pakwe owg tuh suker nak manjer2 ngan saya.

72. Saya bersyukur saya selalu bersikap jujur.

73. Saya bersyukur saya dilahirkan ngan sifat tegas tapi lembut dan xpnh langgar peraturan yg mak abah kasik setakat neh.

74. Saya bersyukur saya seorang yang penyayang.

75. Saya bersyukur saya memiliki percintaan terhebat dalam hidup yang mampu di bangga kan. penah ker? xper2 teruskan besyukur.

76. Saya bersyukur saya seorang yang setia. insyaallah..

77. Saya bersyukur Allah mengkurniakan saya wajah seperti ini.

78. Saya bersyukur dowg kater saya cumil. hekhek!

79. Saya bersyukur saya dpt kijer kat PNM dan jumper geng SPS dan staff malaysiana yg tehebat~! wonderpet wonderpet! aper yg penting? kijersamerrr!!

80. Saya bersyukur walopun saya bkn jenis yg menceritakan mslh pada owg len tapi bff saya dpt mengesan saya ader mslh melalui raut wajah sajor.

81. Saya bersyukur walopun ader lagik pekara saya lom senaraikan.


Andaikata saya diuji dan salah satu dari nikmat di atas ditarik dari saya, saya bersyukur saya masih boleh kata, atleast saya masih ada 80 perkara untuk disyukuri. Kongsi kesyukuran anda kerana kesyukuran anda mampu jadi inspirasi untuk orang lain. So, apa yang anda syukuri?

No comments: