Monday, February 9, 2009

TERIMA KASIH MAK & ABAH~!

pnt giler aku rini..br blk dr kg dgn demam selsemanyer. kt kg aku mmg giler punyer sejuk smpi demam2 aku. dh bese kt kl panas tetibe kt kg sejuk..mau x dtg demam aku neh. anyway aku ader satu story nk share dgn korg. al kisahnyer pg neh aku tunjuk la kt mak abah aku blog si mamat tuh sbb ader kwn dier neh dok wat story psl mak dan family aku. memuler mmg aku geram..siyesly geram sbb aku x sentuh langsung psl mak bapak dier or keturunan dier langsung dan kwn dier plak menyebok jd bt api neraka jahanam. tp hati aku sejuk kembali biler mak aku ckp..

"Alhamdulillah..ader gk yg sudi nk bersihkan dose mak dgn ko. mak x mrh pun..menda nk jd nk wat cemane. dh jari dier nk menulis family kiter camtu..kiter redha jer. itu hak dier nk ckp atau tulis aper pun. ko pun hati2 la pasneh dan biler menulis tuh jgnlah menyinggung perasaan org len. klu nk mrh ke nk lepas geram ke ko cr jln lain utk lepaskan geram ko tuh. sbb tuh org2 tuer dh pesan...sekali ko kater pd org tuh *****...10x org len akan bls ckp ko **** gak. tuh yg mak nmpk terjd dlm blog dier neh. sbb tuh sentiasa beringat biler berckp atau menulis camneh agar x menyinggung maner2 pihak.

lg satu..biler ko tulis marah2 menghamun org camtuh dan watnyer nasib x baik terbacer dek org yg berkaitan dgn ko tulis tuh camnehlah jdnyer. neh sume pengajaran utk ko dan gk budak tuh (mamat blog neh la maksudnyer..bkn kwn dier yg pitnah mak aku tuh). xperlah..ko pun dh mintak maaf dgn dier. klu dier xnk maafkan gak kiter serahkan jer pd yg berkuasa. kwn dier tuh nk tulis aper pun biarkanlah...kiter redha jer. lain kali ko pun menulis hati2..jgn jd cengini lg. nk tulis tuh gunekan akal fikiran yg tuhan dh bg kt ko. akal fikiran yg membezakan manusia dgn makhluk Allah yg len. jgn ikutkan hati dan nafsu..nnt memakan diri sendiri.."


dan aku menanges teresak2 dpn mak biler dier ckp cengituh. sbb aku yg berslh mengheret dier skali dlm bidas membidas neh. then slow2 abah aku pujuk aku. dier kater..

" abah pun x mrh ko..abh fhm ko cumer nk pertahankan kerja ko dlu. abh tau perasaan ko biler org tuduh kiter x wat keje tanpa mengetahui cemaner beratnyer kerja kiter tu. tp org nk ckp aper..tulis aper..terpulanglah kt dier. ko dan kwn2 pun dh defend kerja ko dlu cukuplah dan kwn dier yg fitnah tu dh pun ko remind psl blsan Allah terhadap pemfitnah. INSYA ALLAH..Allah tuh Maha Adil. aderlah blsan utk dier nnt.."


so slowly aku muler tenteram dan fikir klu aku bls blk tiap aper yg member dier tulis..mmg xkan abes. beside..aku dh mintak maaf pd tuan punyer blog even tough klu diikutkan ayat biadap dier dlm blog tuh mmg membuatkan org tersinggung. aku pasti satu ari nnt..dier mesti akan kena cemaner kliners kena skrg dan mase tuh br ko tau perasaan kliners biler dituduh sebegitu rupa dgn ayat2 biadap ko tuh. cam mak aku ckp..sekali ko kater org tuh ****...10x org len akan bls ckp ko pun *****. so sooner or later..u just be prepare..

and when the time comes...just remember what u did to us..


and i do feel peace inside myself...thanks mak abah for ur understanding..

6 comments:

P3tani is my nama said...

my family is my everything
:)

AzuRr|NA said...

u're right..~!
they're my valuable poperties that i will never find easily in this world....again.. :)

che ma said...

ok la tu..biar la org nak kata apa..diam dan sabaq tu lagi baik..
kadangkala mulut manusia ni lebih tajam dr bilah pedang...sabaq ja la adikku.........

che ma said...

betul apa yg mak ngan abah cakap tu...biaq la org nak kata...kdang mulut manusia ni lebih bisa dr mata pedang..sabaq ngan redha ja..angap ujian Tuhan

senyum sokmo...jgn pikiaq pun

AzuRr|NA said...

x pikiaq pun k.long~!

cek dok sabaq jer neh~!

klu x sabaq lamer dh cek hamun blk budak2 tuh~!

lgpun cek tau nk guner otak cek neh tuk berpikiaq baik buruk dan kesannyer pd sume biler cek balaih blk komen depa tuh~!

baik cek diam dan jd anak yg taat~!

x gitew k.long?

kehkehkeh~!!

che ma said...

tepat skali...baik sungguh adikku ini