Monday, August 17, 2009

KOLO PILAH

last week aku blk kg ngan parent, kakak aku dan 2 ekor anak buah. aku xder aper nk citer pon sbb xder aper belaku kat kg aku tuh. cumer aper yg aku tesentuh maser mlm mggu tuh..aku ngan kakak aku serta anak dier 2 org tuh tdo kat luar. abah ngan mak tdo dlm bilik tapi kul 1 lebeh abah aku bgn..katernyer xleh tdo. aku lak kener selemo ngan batok..so abah suh aku mkn ubek.

after aku mkn tuh igt nak sambung tdo tapi sbb batok ngan selemo tuh wat aku cam semput lak. aku dah gabra hengat H1N1 lak ker kan tapi xder pon. so aku baring tggikan bantal. muleh napas ngan selesa pastuh. abah lak x sambung tdo..dier duduk kat sofa. tah aper dier temenung tah..dlm waktu tuh aku bkn tdo lena pon. perati jek abah aku tuh..tapi aper wat aku tesentuh biler dier 3,4 kali bgn selimotkan anak buah aku yg 2 org tuh. dier takot budak2 tuh kener nyamuk so dier selimutkan pdhal ubek nyamuk dier dah psg siap2. nyamuk2 kat umah or kg mmg anti abah aku psl dier salu sembur dorg. salu ngadu nyamuk geget dier pdhal aku ngan mak rilek jek x raser pape pon. whahahahha

aku tingat taim kecik2 dulu..abah jager aku taim mak kijer. dulu abah aku kijer kat equatorial so kijer dier shift. biler dah pindah sentul aku duduk kat taska after arwah atok kesygan aku meninggal. kalu abah kijer pagi dier arr amek aku..kalu x aku tepakser tgu mak jempot kat taska tuh sampai kul 6. biler abah jempot musti abah tny aku lapar ke x...kalu aku jwb lapa (pdhal aku tatau pon taim tuh lapar tuh cemaner rasernyer)..kitorg tros gi beli kueh. kalu aku kater x lapa dier tetap gi beli kueh gak. wahhahaha

dulu arwah atok aku ader aku musti gi pdg pemainan biler blk dari taska tapi sejak dier xder aku x gi dah. so biler sampai umah abahlah yg mandikan aku..pakaikan aku bedak (cam antu cino)..pastuh bagi aku men basikal kat luar..abah ganti tugas atok dulu. after atok xder, bab mandi..buang air besar..aku pggl abah, bukan mak yg basuhkan. tah ar..tatau naper tapi mmg dari dulu aku rapat ngan abah. bukan maksudnyer ngan mak aku x rapat tapi pape aku selesa ckp ngan abah atau wat pape pon musti ngan abah. makan ke..gi pasa ke..carik abah dulu. sbb aku ngan abah samer..kitorg x suker tpt crowded..x suker gi tpt tuh lelamer..kalu gi musti kejap jek. carik brg pastuh balik. kakak aku iye geng ngan mak aku..dorg sggup neh berasak kat jln TAR tuh..kalu aku xder arr..aku rimas. so dlm kluarga neh kakak aku anak mak..aku anak abah. dari kecik spi skg aku raser camtuh gak.

skg neh biler aku ader masalah aku carik abah dulu. walopon aku bkn jenis becerita kat org masalah aku neh tapi abah tau jek kalu aku ader masalah. ikin pon kater..kalu mak mrh aku abah musti bekap aku blk. tapi kdg2 abah mrh aku gak cumer x lamer cam mak. ngan abah aku x bani nak melawan..ngan mak kdg2 telepas gak mulut aku neh. tah arr tapi aku syg deduernyer..

cumer..sometimes I need my own space..that's all..

3 comments:

rzuera said...

ape2 pn parent still the best!!!

CheNta QaSeH said...

tersentuhnyer sya.....
anak abah

AzuRr|NA said...

mami : kehkehkeh~!

yanty : ko pon anak abah gak~!