Sunday, January 18, 2009

eksiden..~!

aku bosan. so aku nk citer time aku blk dr anta zuera ke umah dier td. pas antar die, aku balik tu saje ikut jln jauh..bukan ape mak aku letak minyak penuh sangat. aku plak nek gerammm! kihkih..tengah2 syok driving tu (110 kat mrr2..ko rase laju ke x?) betul2 depan tesco ampang..ade plak satu VIOS menyelit masuk dpn aku. pergh!! aku neh dh arr dok lane kanan neh.tgh laju plak tuh...ko bygkan dr lane tgh die menyelinap dpn aku ader dlm seinci jer nk kne~!! aku tros tekan emergency brek..haram jadah sgguh...!

sib bek kete bakang aku tuh slow...klu die pun laju gk x ke arwah aku dibuatnyer..adeh beristighfar aku kjp. pucat gk arr muke time tu (smpt aku tgk cermin kt atas tuh). so aku pun slow2 ke lane kiri then berhenti jap. ader satu kete (aku rase dier neh dr persimpangan pandan indah) pun berhenti gk. pakcik ghafar (dier kater name die cengituh) tny aku ok ke x..so aku kate ok arr kan. pakcik tuh kater vios tuh mmg bwk giler...dier pun mampir gk crash dgn kete tuh..so biler dier tgk aku brek emergency dier pun ala2 terkejut gk arr. then isteri dier bg aku air mineral suh minum. dlm 5 minit pastuh pakcik tu pun masuk lik kete die pastu jalannnn. tinggal aku sorg2 tenangkan ati. 15 minit cengituh aku plak start enjin tros meluncur laju.(x serik neh!!)

then..mase persimpangan dr highway karak tu nk masuk ke sentul..aku nmpk ader satu eksiden. btol2 kt lorong ke bwh menuju ke gombak. yg paling besh tuh aku nmpk nomo plat kete vios td BJA 1931 remuk dpn bas intrakota. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....mmg ALLAH tu Maha Adil. kjp jer VIOS tu dpt blsan...aku xtau arr dier mati ke hape tp little bit aku raser sgt puas ati sbb perangai menunjuk2 dier tuh dh dpt blsan yg setimpal tp dr satu side plak aku kesian dgn drebar tuh. tp nk wat cemane..dier sendiri x syg nyawa dier..xkan aku plak nk lelebey kaaannn..gitew!

so kwn2...aku tau ader kwn2 aku ske bwk laju..aku pun same. tapi penting kiter jager keselamatan masing2 sbb nyawa bkn bleh dijual beli. klu nyawa x melayang..duit plak melayang nk btolkan kete..kan? so..hati2 dijln rayer...jgn biarkan driver lain memaki anda krn anda sgt bangang mendriving...

sekian..~!

4 comments:

Anonymous said...

seb baek...ko benti weh
alhamdulillah..ko slmt!
amin...

solomolo said...

alhamdulillah...
ALLAH tue MAHA ADIL...

;)

Unknown said...

amin.. selamat kawan aku.. masih cantek sepeti dulu.. alhamdullilah...

babyleo said...

alhamdullilah kwn aku selamat...
tp mcm drama lah plak...
ko xnk wat drama ke azu???